elof elof

Igår startade Elof sin simrehab, Loffe gossen och två pojkar till. De andra pojkarna lite äldre och känner varandra sen tidigare, så Loffe smyger in i deras grupp. Elof är ju vildare än vildast så han körde på i bassängen "bara" för mycket. Men det lägger nog sig lite sen och han kan förhoppningsvis lyssna och ta in mer och mer av "simundervisningen" när nyhetensbehag lagt sig. Emery dreifuss!!!! Jag har försökt att goggla på det, hitta någon " person" som beskriver sin situation sitt liv men verkar helt omöjligt att hitta i sverige. Jag är kanske lite jobbig , jag måste göra allt, jag menar ALLT jag kan. Jag kan inte fungerar inte om jag skall tänka OM JAG GJORT SÅ ..SÅ I STÄLLET!!! Vill köra på ,,,suga in all info och sen "gallra" vad som inte passade han.(oss). Finns ju så mycket hjälp att få men är ju heltids sysselsättning att få ihop med tider och så . Och viss hjälp får man kämpa för så man nästan kräker. Elof skall ju börja 0:an till hösten så i morgon skall vi ha möte inför skolan. Elof är kanske inte beroende av en assistent, men det föreligger behov av  att ha extra resurser omkring hans "icke styrda lärare undervisning".Problemen är ju de "fria " lekarna. STOPP vem säger STOPP innan något går galet. Detta är viktigt för alla små barn men här finns ett tydligt behov. Annars kanske allt blir fel från start. Hur skall man gå vidare då. Då har ju alla kanske bildat sig en uppfattning och genast har man mycket fler bekymmer att brottas med. Så vad kommer skolan säga....nja pengarna är slut:::::----jaha------men det är inte vi!!!! vi lever----- vi är inte slut!!!!. kommer aldrig aldrig att ge mig. Min starka sida :-)ALDRIG I HELVETET jag ger mig. Jag kommer stå som en vinnare oavsett om de har pengar till resurser eller ej.  BRA VAA!!
Elof älskar att jobba, och är man inte gammal nog kan man ju ..posa.. ggrrrr

Kommentarer
Postat av: Catrine

Hejsan! Jag är en kvinna som lever tillsammans med en man som har emery dreifuss. Vi båda är kring 30-års åldern. Vet att det är svårt att finna information, speciellt på svenska. Men sjukdomen är så pass ovanlig så det har inte kommit "ut riktigt" på internet. Ser att det var en bra stund sedan ditt senaste inlägg, men hör gärna av dig fall du ser detta. Så kan du få min mailadress eller dylkit, fall du fortf vill prata med några som har en del erfarenhet så att säga :-)

Mvc Catrine

2011-04-07 @ 20:20:06
Postat av: lena

åå Klart jag vill prata, vill du maila mig ..mvh lena

2011-09-08 @ 23:00:55
Postat av: Catrine

Hej! Har försökt gått in regelbundet fall du har skrivit, men har inte gjort sedan september tydligen! :-(

Vad kul att du såg mitt inlägg :-)



2011-11-02 @ 19:36:48
Postat av: Catrine

Jag igen, förstår inte riktigt vart din adress är någonstans :-S

Men fyller i min uppe i en kollum :-)



Mvh Catrine!

2011-11-02 @ 19:39:38
Postat av: Catrine & Daniel

Vi fortsätter att kolla in här på din blogg :-) God Jul och Gott Nytt År!

Mvh Catrine & Daniel

2011-12-18 @ 20:20:28
Postat av: Catrine och Daniel

Hej igen Lena! Vi vill bara göra ett avtryck här i bloggen, att vi fortf tittar in och hoppas att du gör detsamma en dag :)

2012-02-19 @ 19:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0